Tvätt..

Tvätta är något jag tycker är roligt, jag mår bra av att tvätta.. allting luktar så gott och det känns så fräscht..
Efter vår lill semester senast så var jag bara så trött, helt slut och orkade verkligen inte.. man måste få ha sånna dagar också tydligen så jag bara kastade in allt i tvättstugan och sköt upp det till dagen efter, den dagen blev 3 dagar sen stog jag inte ut att se det längre.. Jag tog tak i skiten.. Den röriga tvättstugan alltså.. :) Nu efter 7 maskiner är tvättade och allting invikt i varderas garderob, känns det fantastiskt :) Det luktar sköljmedel i hela huset och det finns absolut ingenting som behöver tvättas.. Det är TOMT i tvättkorgen och jag mår så bra av det..

Det komiska med det här tvättande är att jag själv alltid i mina tidigare år har tvättat två färger , vitt och svart! Alltså allt ljust blir en maskin och allt mörkt blir en.. det blir ju bara två färger.. Men sen jag träffade Magnus har ju detta ändrats.. Det finns en liten prinsessa i familjen som fullkomligt ÄLSKAR rosa.. hon vill ha precis allt i rosa, när vi är och handlar kläder väljer hon aldrig något annat än rosa, haha! jag försöker att bryta av med lite annat men jag gör det gradvis :) Detta påverkar ju tvättfärgerna hemma. Så sen jag träffade Magnus tvättar jag numera tre färger.. Det är Mörkt , Ljust & ROSA .. Mig gör det absolut ingenting, jag tycker rosa är fint :)

 
Så här ser det ut hemma när man tvättat , allt är Rosa :)

Skulle Wilma själv få välja skulle hela hennes rum vara rosa!
Hon blev iaf glad när en av väggarna blev det i hennes nuvarande rum :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0