Min kärlek till..


PETER LEMARC


Allt kommer ifrån min älskade mamma, hon har lärt mig att älska Peter Lemarc, mammas kompis Pia lyssnade också väldigt mycket på Peter och förr om åren var vi ofta hemma hos henne.. efter några glas vin är han ännu bättre.. men till saken så är det enormt fina texter och sånt lugn i låtarna som jag bedåras av.. vissa låtar ska man lyssna på men det måste vara högt, väldigt högt.. :)
en speciell låt som jag bara älskar heter "Ända till September" då går refrängen, å du älskar henne ända till september...la la la...
När vi nu åkte på semester var ju barnen med.. jag brukar inte lyssna på Peter så mycket när barnen är med i bilen  "det är ju ingen barn musik direkt" :) men någon gång har det självklart hänt.. iaf så sitter vi i bilen och Sebastian ber om en låt.. kan vi lyssna på skiva frågar han.. då hade jag precis satt på Peter och sa att jag ville bara lyssna på 1 låt först sen fick han välja fritt.. då blev det just den med september.. så hör jag bak i bilen att Sebastian sjunger med i refrängerna och nynnade till September.. då blev jag så glad.. så sa han till mig, det är inte direkt min stil men faktiskt ganska bra ändå.. :) ett leende på läpparna ringde jag min mor och sa att jag fört vidare min kärlek till Lemarc en generation till.. :) Vi skrattade länge
 
Lyssna gärna, och ha HÖG volym.. den blir så mycket bättre då :)
http://www.youtube.com/watch?v=_v8EzAgMCzU

Jag brukar sjunga med och tänka att jag sjunger om Magnus istället.. jag tänker att det är en han istället för "henne" som han sjunger.. så kom jag nyss på att det snart är September.. 
Fick då ett rus genom kroppen som säger mig att jag kommer älska Magnus mycket längre än så.. :)

Ha en bra dag och NJUT nu av lite Peter Lemarc ..
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0